Przedstawiana jako najbardziej soczyste jabłko na świecie, po debiucie na rynku włoskim w 2020 roku, Morgana zbiera pozytywne opinie.
W testach panelowych, które przeprowadzamy na konsumentach, jest to zawsze najpopularniejsze jabłko. Posiada ważne cechy organoleptyczne i dobrze przystosowuje się do w różnych obszarach, z zachowaniem osobliwości smakowych, podobnie jak Pink Lady. Jest to produkt bardzo dobry ze świetnym trzymaniem i standaryzowany: z tego powodu mówię, że będzie konkurentem dla Pink Lady. Uprawiając je we Francji czy Włoszech nie zmienia się, konsument jest w stanie mieć jabłko o bardzo podobnych właściwościach.
Morgana to marka, pod którą sprzedawane jest jabłko Kizuri, odmiana została stworzona przez belgijskiego hodowcę Better3Fruit . Jest dwutonowa, charakteryzująca się naturalną i jaskrawą czerwienią. Wielkość średnio duża, a na froncie smakowym bardzo wyrównana: poziom cukru 14-15° Brix, kwasowość ok. 6 gram/litr i średnia twardość ok. 7kg/cm^2.
Ale jakie są inne cechy owocu? „Kruchość, świeżość i soczystość to znaki rozpoznawcze Morgany – odpowiada prezes Melindy – A jeśli konsument ją kupi i będzie trzymał w kuchni przez tydzień, to kiedy ją zje, nie odczuje różnicy w porównaniu z pierwszym dniem zakupu: ma niezwykłą trwałość, co pozwala nam zmniejszyć ilość odpadów”.
Kiedy produkcja będzie w pełni operacyjna, pozwoli to na 12-miesięczny sezon sprzedaży, idealny dla lojalności konsumentów . Konsument, który jak wspomina Seppi był zaintrygowany nowością. „Popyt rośnie, a potencjał produkcyjny jest na tyle interesujący, że planujemy powiększyć hektar Morgany. Melinda ma wyłączność we Włoszech – podsumowuje Ernesto Seppi – Oczekiwania są doskonałe, marketing i komercjalizacja zależy od nas."
italiafruit