czwartek, 10 październik 2024
Peru: Nowe nasadzenia i zmiany odmianowe prowadzą do wzrostu eksportu borówek

Mimo że rok 2022 jest trudnym rokiem, ze wzrostem kosztów nawozów, energii i logistyki, w połączeniu z nowoczesnym niedoborem robotników przy zbiorach, peruwiański przemysł jagodowy wciąż rośnie w eksporcie na główne rynki w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Tak twierdzi Enrique Harten, kierownik ds. sprzedaży komercyjnej w  Agualima w Peru. 


Enrique Harten z Agualimy w Peru zaoferował degustacje swoich jagód Super Jumbo 22+ w Madrycie

Patrząc wstecz na ich udział w Fruit Attraction 2022, która odbyła się niedawno w Madrycie, Harten mówi, że spotkały się z dużym zainteresowaniem z wielu krajów: „Wprowadzamy do Madrytu trzy różne rozmiary jagód, premium, czyli 14+, Jumbo 18-22 mm i Super Jumbo 22 +.

„Ta specjalna selekcja jest dedykowana rynkom, które doceniają i cenią w inny sposób regularne rozmiary handlowe, głównie w zakresie dostaw frachtu lotniczego. Targi są ważne, aby spotkać się z naszymi rzeczywistymi klientami i mieć prywatną przestrzeń do rozmów o naszej przyszłej dostawie. Spotkaliśmy się z zainteresowaniem strony w Europie Wschodniej, Izraelu, Wielkiej Brytanii itp., gdzie możemy uzupełnić rynek, na którym dzisiaj uczestniczymy.

Jako hodowcy i eksporterzy Agualima z regionu Viru, La Libertad w Peru, nadal inwestują w nowe odmiany na swoich 1000 hektarach.

„Wszystkie uprawy uprawiamy w tych samych granicach; jagody, białe szparagi, mandarynki i awokado. W przypadku borówek spodziewamy się, że 2023 będzie większy, ponieważ na wszelki wypadek zastąpimy inne uprawy. 10-15% nowej powierzchni, a z drugiej strony spodziewamy się, że zmiana w owocach odmianowych, którą mieliśmy w 2022 r., osiągnie dojrzałość w 2023 r., z 20% większym plonem niż obecnie.

„Nowa genetyka zapewnia nie tylko jakość, ale także większe plony, takie jak odmiany hodowlane Planasa. Oferowane przez nas odmiany borówki to Ventura, Madeira, Malibu, Salvador, Matias, Biloxi, Terrapin, Arana, Rosita i Raymi. Te ostatnie cztery to Driscolls z bardzo dobrej jakości.

Harten mówi, że dla nich nacisk kładziony jest na to, aby ich produkty docierały do ​​klientów świeże , bez względu na rynek.

„Agualima ma certyfikaty ekologiczne, a jagody pięknie wyglądają, są chrupiące, mają ładny kaliber i wspaniały smak owoców. Naszym hasłem jest „jesteśmy inną firmą”, ponieważ naszą wizją jest bycie wiodącą firmą rolno-przemysłową w dostarczaniu żywności o najwyższych standardach jakości, zbieraniu i przetwarzaniu najwyższej jakości w spersonalizowanych odpowiedziach na potrzeby naszych klientów.

Chcemy być postrzegani na rynku jako rolnik jakościowy, a nie ilościowy, ponieważ nasza konkurencyjna wielkość pozwala nam traktować nasze sady ze szczególną i osobistą troską i być za to doceniani przez naszych klientów.

Źródło:
Agualima

Log in or Sign up