sobota, 28 maj 2022
Kissabel, zaczyna się sezon na półkuli południowej

Jak podaje biuro prasowe marki zbiory jabłek Kissabel® w Chile, Argentynie, Nowej Zelandii, Australii i RPA zakończyły się w ciągu ostatnich kilku tygodni bardzo pozytywnymi wynikami . Dzięki zasadniczo normalnemu sezonowi letniemu jakość osiągnęła doskonały poziom, przy dobrych kalibrach. Jabłka o czerwonym miąższu, zachęcająco chrupiące i nietuzinkowe, są gotowe podbić serca konsumentów na półkuli południowej.  


Jedno z najbardziej entuzjastycznych doniesień pochodzi z Australii , kraju na półkuli południowej, gdzie fazy programu są najbardziej zaawansowane. „Zbiory jabłek Kissabel® – mówi Angela Bracken, kierownik ds. marketingu w Montague – były bardzo pozytywne, ponieważ na większości obszarów upraw cieszyliśmy się chłodniejszym niż zwykle latem, z ponadprzeciętnymi opadami deszczu. Zaowocowało to owocami doskonałej jakości i dobrej wielkości. Pojawiły się pewne problemy związane z wilgotnością, ale bilans jest z pewnością pozytywny ”. Wrażenia były również dobre z punktu widzenia sprzedaży. 
„Nasz niedawno otwarty sklep detaliczny Bill's Orchard Gate – kontynuuje Bracken – pozwolił nam przetestować Kissabel® bezpośrednio z lokalną społecznością i zdobyć opinie konsumentów na temat atrakcyjności wizualnej, smaku i aromatu. Otrzymaliśmy bardzo dobre opinie na wszystkich frontach , a kilku konsumentów wróciło do zakupu i poprosiło o więcej informacji. Ale to nie wszystko. „W naszych wycieczkach po sadach, które organizujemy dla konsumentów, włączyliśmy również – podsumowuje Bracken – jabłka Kissabel®, podczas których uczymy, jak zbierać to jabłko i jak najlepiej się nim cieszyć”.

Z drugiej strony firma Montague podjęła różne działania marketingowe, aby promować konsumpcję jabłek o różowym i czerwonym miąższu. Należą do nich plakaty w punktach sprzedaży (wykorzystywane również w pudełkach prezentowych dystrybuowanych do klientów i mediów), szkolenia dla konsumentów, degustacje w miejscu sprzedaży, działania PR z mediami oraz posty w mediach społecznościowych.


Również w sąsiedniej Nowej Zelandii projekt Kissabel® jest kontynuowany i już wybiega w przyszłość . „Jesteśmy w trzecim roku testów – wyjaśnia Paul Paynter, dyrektor generalny Yummyfruit –. i możemy powiedzieć, że te jabłka o niskiej kwasowości są tym, czego potrzebujemy. Jest to funkcja szczególnie pożądana przez azjatyckich konsumentów, do której coraz bardziej zmierzamy na poziomie komercyjnym”.  
Idąc dalej na zachód, kolejnym referencyjnym obszarem produkcji jest Republika Południowej Afryki, gdzie zaawansowana faza testów ukierunkowuje producentów na grupę odmian „czerwonych” , które najlepiej podkreślają cechy glebowe i klimatyczne tego obszaru. „Skoncentrujemy się na odmianach o czerwonej skórce – potwierdza Tanith Freeman, kierownik ds. rozwoju produktu w Dutoit – rozpoczynając kampanię komercyjną w 2025 r. i koncentrując się na lokalnej dystrybucji w supermarketach premium, jako głównym celu”.  


Wreszcie, testy w Chile prowadzone przez Unifrutti iw Argentynie przez Mono Azul również osiągają doskonałe wyniki. „Kolor miazgi i chrupkość Kissabel® były bardzo dobre”, mówi Riccardo Gatti, kierownik produkcji Unifrutti. „Odpowiedź wśród tych, którzy mogli ich skosztować – kontynuuje – była wyjątkowa, do tego stopnia, że ​​nieliczne dostępne ilości zostały wkrótce wyprzedane. W tym roku skupimy się na testowaniu w Ameryce Środkowej i jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do kolejnych kroków w komercjalizacji.”
Te optymistyczne prognozy potwierdził również kierownik programu Emmanuel de Lapparent : „Wspaniale jest widzieć, że program Ifored robi wielkie postępy również na półkuli południowej, gdzie nasi partnerzy planują obecnie pierwsze plantacje pilotażowe. Wkrótce będą mieli do dyspozycji więcej owoców, aby ocenić potencjał rynkowy tego wyjątkowego owocu i promować markę Kissabel® ”. 
 
Źródło:  Kissabel

Log in or Sign up