Bruce Barritt, ogrodnik i twórca Cosmic Crisp®, 20 lat temu ruszył z misją stworzenia produktu idealnego, chciał uzyskać jędrne, chrupiące i soczyste jabłko. Po próbach zapylania krzyżowego, degustacji i testowania, a także badań i rozwoju w ramach programu hodowli owoców Uniwersytetu Stanu Waszyngton, odkryto jabłko Cosmic Crisp®.
Naukowcy z Waszyngtońskiego Uniwersytetu, w tym zajmująca się owocami Kate Evans, są dumni, że wprowadzili na rynek nowe,wyjątkowe w smaku jabłko.
Jabłka marki Cosmic Crisp® są skrzyżowaniem „Enterprise” i „Honeycrisp”. Duże, soczyste jabłko ma według jego fanów niepowtarzalną jędrną i chrupiącą konsystencję.
,,Profil smakowy Cosmic Crisp® to idealna równowaga słodkiego i cierpkiego , dzięki czemu idealnie nadaje się do przekąsek, pieczenia, gotowania, wyciskania soków lub w inny sposób, w jaki lubisz jabłka. Piekarze przekonają się, że Cosmic Crisp® zachowuje swoją teksturę i kolor w słodkich przysmakach. Niektórzy odkryli również, że mogą dodawać mniej cukru do przepisów na wypieki dzięki naturalnej słodyczy Cosmic Crisp®.’źródło:CosmicCrisp official
Na przykładzie tej odmiany widzimy jak ważna jest promocja produktu. Jeszcze przed wprowadzeniem Cosmic Crisp na rynek ruszono z kampanią promocyjną. Atrakcyjne kolory wykorzystane w doborze opakowania i całej promocji produktu przyciągają uwagę odbiorców.
,,To więcej niż jabłko-to Inspiracja „
Dzięki całej,,kosmicznej otoczce’’ produktu zapada on konsumentom w pamięć. Chcą spróbować czy rzeczywiście jest tak wyjątkowy. Wygląda na to, że działania promocyjne przyniosły efekt , gdyż Cosmic Crisp® zajmuje obecnie trzecią pozycję pod względem sprzedaży odmian klubowych w USA i jedenastą pozycję w ogólnej sprzedaży wszystkich jabłek .
To tym bardziej niezwykłe, biorąc pod uwagę, że klubowe jabłko istnieje na rynku dla konsumentów dopiero od dwóch lat. Sprzedaż tej odmiany wzrosła ponad trzykrotnie w ciągu minionego roku. Cosmic Crisp® jest już dystrybuowany w 32% amerykańskich sklepów spożywczych.