Zbiory ekologicznego jabłka Juliet odbywają się w tym roku w wyjątkowo dobrych warunkach. „Zaczęliśmy zbierać pierwsze owoce na początku października, kiedy wskaźniki regresji cukru i skrobi wskazywały na optymalną dojrzałość.
Zbiory zwykle odbywają się w 2 lub 3 rundach, a obecnie znajdujemy się w drugiej rundzie. Dużą zaletą w tym roku jest to, że zbiory odbywają się w warunkach letnich, z lekko chłodnymi porankami i pięknymi słonecznymi dniami, co zapowiada, że jabłka będą dobrze się trzymać – wyjaśnia Jean-Noël Carles, prezes stowarzyszenia Les Amis de Juliet.
Pierwsze obserwacje na stacji pozwalają doprecyzować nasze wstępne prognozy na obecną kampanię. „Przewidywaliśmy zbiory świeżych jabłek nadających się do sprzedaży sięgające 14 000 ton, ale prawdopodobnie uzyskamy nieco niższe plony, przy mniejszych kalibrach niż zwykle, ze względu na upały w lecie. Na szczęście porada dotycząca odchudzania została dość dobrze zastosowana, więc liczba małych kalibrów jest ograniczona. Z drugiej strony pod względem smaku poziom cukru jest doskonały, a kolor jest bardzo ładny, co sugeruje wspaniały rok dla jabłka Juliet.”
Warunki w sadach są świetne dla jabłek Juliet, a kampania marketingowa zaczyna się bardzo dobrze. „Chociaż rynek jest trochę powolny, sezon zaczyna się dobrze. Przybycie Julii było bardzo oczekiwane, a popyt był bardzo dobry. Sytuacja może się zmienić wraz z postępem kampanii, ale na razie jesteśmy bardzo zadowoleni”.
Prawie 65% zbiorów jest sprzedawanych we Francji, ale to ekologiczne jabłko zyskało również pewną popularność na rynkach eksportowych. „Dużo eksportujemy do Azji, Europy i Dubaju. Klientów za granicą uwodzi smak tego jabłka, które może wytrzymać od 3 do 4 tygodni na łodzi. Jest bardzo solidny i bardzo dobrze się trzyma. Dziś nasi klienci w Azji Południowo-Wschodniej całkowicie nam ufają. Nie wahają się ponawiać zamówień, nawet jeśli łódź jeszcze nie przypłynęła. Kiedyś sprawdzali jakość towaru, co czasami prowadziło do braków między przyjazdami”.
Dziś jabłko, które uwiodło konsumentów we Francji i za granicą, nadal poszukuje nowych rynków do zdobycia.
Źródło:www.Freshplaza