czwartek, 18 kwiecień 2024
Reklama dźwignią handlu: Rubis Gold®

Już drugi rok z rzędu komitet Rubis Gold® (Earth Market, Zouk Bvba, Seru Orchards, Perlim-Meylim Alliance, Gerfruit, Blue Whale i Devos Group) spotkały się w zeszły piątek w sadach Perlim-Meylim na dzień prasowy. Po prezentacji promującej nową odmianę zorganizowano trzy wizyty w sadach, z obiadem pod wielkim dębem, na którym pojawiło się nowe złote jabłko z rubinowymi refleksami.

 

„Pragnienie innowacji jest niezbędne, aby rozpocząć przygodę z Rubis Gold®. Jest to również kosztowna przygoda, więc w interesie wszystkich nie bierzemy w tę przygodę partnerów, którzy uważają się za kruchych”, wyjaśnia Jean-Christophe Bertin, dyrektor Earth Market.
David Hénocq, Jérôme Pinaud i Frédéric Champagne: trzech producentów zwabionych innowacjami, którzy zdecydowali się rozpocząć przygodę. Prawdziwi entuzjaści wierzą w potencjał tej nowej odmiany, która każdego dnia odkrywa coraz więcej swoich tajemnic. W tym roku wybór potwierdzony dobrą jakością jabłka, wysokim stopniem Brixa, większymi niż w ubiegłym roku kalibrami i zbiorami, które odbywają się w doskonałych warunkach pogodowych. Dla Jérôme jabłko stanowi „dobry kompromis między różnorodnością odmian a produkcją żółtego jabłka”. A według Frédérica Champagne jasne jest, że konsumpcja ewoluowała w ostatnich latach i że „konsumenci oczekują czegoś innego niż dzisiejsi producenci”.

W ubiegłym roku we Francji i Belgii zebrano 654 tony Rubis Gold. Komitet spodziewa się w tym roku wprowadzić na rynek 1300 ton, a w 2023 osiągnąć poziom 3000 ton. Do tej pory na 140 hektarach zasadzono 400 000 drzew, a operatorzy zaangażowani w tę przygodę planują sadzić 140 000 więcej drzew rocznie, aby osiągnąć cel 500 ha w Europie do 2030 roku. Odmiana jest już dostępna na półkach sklepowych od listopada do kwietnia, a komisja planuje sprzedaż Rubis Gold poza granicami Europy, gdy ilość będzie wystarczająca. Nowe żółte jabłko po kilku tygodniach na łodzi udowodniło, że zachowuje swoje właściwości organoleptyczne i wizualne. Jean-Christophe Bertin powiedział, że obecnie „prowadzi zaawansowane rozmowy z niektórymi europejskimi operatorami”.


Wyniki zapowiadają się równie dobrze, jak poczynione wysiłki, ponieważ jabłko wydaje się mieć wszystkie cechy pożądane przez konsumentów: dobrą równowagę między cukrem (stopień Brixa 14/16,5) a kwasowością (kwas jabłkowy: 4g/L), soczystość i jędrność (7,5/8,5), co kontrastuje z wizerunkiem, jaki ogół kojarzy zwykle z żółtym jabłkiem.

Jako skrzyżowanie odmian Pirouette i Tentation, Rubis Gold® był oczywistym wyborem dla Perlim do sadzenia w ich sadach.  Zmienność temperatury między nocą a dniem nadaje mu, podobnie jak Golden du Limousin, ładny miedziany rumieniec, mniej lub bardziej intensywne w zależności od pory roku. Zdecydowaliśmy się na tę przygodę, ponieważ wierzymy w to jabłko i jesteśmy przekonani, że Rubis Gold® spełnia aktualne potrzeby rynku. To nowoczesne żółte jabłko, które wpisuje się w oczekiwania młodszych pokoleń – wyjaśnia Béatrice Chauffaille, kierownik ds. komunikacji Grupy.


Potencjał jest ogromny, ale także wyzwania, zwłaszcza w kontekście zmian klimatycznych, w których pory roku różnią się od siebie bardziej niż kiedykolwiek. Ponieważ wszyscy wydają się gonić za czasem i chcą gotowych rozwiązań, które są łatwe do powielenia i szybko wydajne, Rubis Gold® wstrząsa nawykami i przetasowuje karty, wymagając cierpliwości i zdolności adaptacyjnych. „Nigdy nie dokończymy poznawania zachowania różnych odmian, a tym bardziej dotyczy to Rubis Gold®, który wymaga pewnej finezji w zarządzaniu sadem”, wyjaśnia Gildas Guibert, twórca odmian w Earth Market. 


Bycie otoczonym przez największych producentów to podstawa sukcesu, ale to nie wystarczy. „Producent nie rozpoczyna przygody sam. Oczywiście musimy w jak największym stopniu zabezpieczyć produkcję na wyższym poziomie, ale także marketing na dalszych etapach”. Wybór interesariuszy nie ograniczał się zatem do producentów, ale obejmował sektor detaliczny. Grand Frais, Lidl Belgium, Système U i inni od kilku sezonów uczestniczą w rozwoju Rubis Gold®. Kolektyw jest wdzięczny za to wsparcie , bez którego projekty hodowli drzew nie mogłyby powstać w dłuższej perspektywie.

Aby zmaksymalizować szanse na sukces Rubis Gold®, nic nie zostało pozostawione przypadkowi w tej rygorystycznie drobiazgowej organizacji.


Źródło:www.rubisgold.com

Log in or Sign up