Ekskluzywna gama chrupiących jabłek o czerwonym i różowym miąższu oraz charakterystycznych smakach trafi na sklepowe półki dwa tygodnie wcześniej. Szczególnie na Halloween planowane są liczne kampanie marketingowe.
Od końca sierpnia do początku września rozpoczął się nowy sezon zbiorów na pierwsze jabłka Kissabel® na półkuli północnej. W tym roku odmiany jabłek o kolorowym miąższu trafią do sklepów około 10-15 dni wcześniej niż w innych latach.
Owocem ponad 20-letniego rozwoju odmiany przy użyciu całkowicie naturalnych metod, jabłka Kissabel® są uprawiane w 14 krajach na 5 kontynentach. Jest to najbardziej wszechstronna na świecie gama odmian jabłek o czerwonym miąższu, o różnych kolorach skórki i miąższu, o różnych smakach i o różnych porach zbioru.
Pierwszymi producentami, którzy zbierają owoce, są francuscy partnerzy Mesfruits i Blue Whale oraz szwajcarski Fenaco. W Wielkiej Brytanii pełna gama zostanie wprowadzona na rynek po raz pierwszy, dzięki producentowi Worlwide Fruit, który będzie również sprzedawał odmianę Rouge, podczas gdy Greenyard będzie nadal oferować odmiany Orange i Jaune. Na początku października zbiory rozpoczynają się również w Niemczech. Pierwsza kampania marketingowa amerykańskiego partnera NBT rozpocznie się w 2023 roku.
Po sukcesie zeszłorocznego sezonu i popycie, który po raz kolejny przewyższył podaż, plantatorzy przygotowują się do rozpoczęcia kampanii 2022. Oczekuje się pozytywnego rozwoju pod względem ilości, wielkości owoców, koloru owoców i jakości.
Ilość dostępnego produktu stale rośnie: Fabio Zanesco, kierownik sprzedaży i marketingu w VIP (Włochy) potwierdza 30% wzrost produkcji, chociaż został on zmniejszony przez niektóre gradobicia.
Kampania jest również obiecująca dla brytyjskiego partnera Worldwide Fruit. Jest bardzo zmotywowany pierwszą dostępnością odmiany Rouge i widzi dobre możliwości dla rynków krajowych i eksportowych: „W Wielkiej Brytanii tworzenie skórki wygląda bardzo dobrze”, komentuje Hannah McIlfatrick, dyrektor sprzedaży Worldwide Fruit. „Pod warunkiem utrzymania zaopatrzenia w wodę wielkość owoców może rozwijać się jeszcze lepiej niż w zeszłym roku. Hodowcy jabłek włożyli dużo czasu i wysiłku w utrzymanie baldachimu i żywotność drzew, które powinny dawać dobry rozmiar, miąższ i doskonały poziom Brixa”.
Europejscy partnerzy oczekują najwyższych wyników sprzedaży zwłaszcza w pierwszych miesiącach sezonu marketingowego, również dlatego, że oczekiwany jest stosunkowo krótki sezon ze względu na duży popyt i niską dostępność produktu. W wielu krajach szczyt kampanii reklamowych przypadnie na październik, w okolicach Halloween, zwłaszcza w przypadku jabłek o czerwonej skórce i miąższu. Kilku partnerów zaplanowało działania marketingowe w całym oknie marketingowym: degustacje, markowe opakowania na materiały B2B i POS (banery typu roll-up, displaye itp.), aby poinformować konsumentów o specyfice jabłek „czerwonego środka”.
Wolfgang Kreiser, dyrektor zarządzający Red Apple Germany, informuje, że w Niemczech motyw Halloween będzie początkowo reklamowany na opakowaniu, a jesienią w punktach sprzedaży odbędzie się impreza towarzysząca w kolorze czerwonym. Konsumenci są proszeni o przesyłanie swoich przepisów wraz z obrazami w pierwszym kroku oraz o głosowanie i wygrywanie w drugim kroku. Kampania nawiązuje do imponujących ilustracji receptur jabłek o czerwonym miąższu.
„We Francji ponownie skupimy nasze kampanie reklamowe w sklepach w okolicach Halloween”, wyjaśnia Adrien Touzet, kierownik ds. eksportu i marketingu w Blue Whale. „Zapewniliśmy konsumentom pasującą torbę i grę. Mamy również informacje w punktach sprzedaży i nowe opakowania po 6 i 8 jabłek dostępne dla gamy Kissabel®. To opakowanie będzie również wykorzystywane na rynkach europejskich, gdzie jesteśmy przygotowani do przeprowadzania wszelkich promocji w handlu detalicznym żywnością.”
Włoski partner VIP również koncentruje się w swojej strategii na adresowaniu do konsumentów: „Spodziewamy się dynamicznego sezonu sprzedaży”, wyjaśnia Zanesco. „Skoncentrujemy się na degustacjach zarówno w supermarketach, jak i na tradycyjnych rynkach, aby pobudzić ciekawość konsumentów i użyjemy specjalnego opakowania wieloodmianowego Kissabel® do pobierania próbek dla klientów B2B. Ponadto treści i działania międzynarodowych profili marek zostaną ponownie uruchomione i wzmocnione za pośrednictwem naszych kanałów. W latach 2023 i 2024 wolumeny będą gwałtownie rosły, a jednocześnie będziemy nadal intensyfikować i poszerzać nasze kampanie marketingowe”.
Planowane są również działania promocyjne i marketingowe na poziomie globalnym, aby wesprzeć rozpoczęcie sezonu marketingowego. Obejmuje to kanały mediów społecznościowych, Instagram i Facebook ze zdjęciami, przydatnymi informacjami i nowymi przepisami, stronę internetową z nowymi treściami konsumenckimi oraz działania PR dla prasy branżowej.
Kampania marketingowa marki będzie również wspierana i uzupełniana przez dedykowane stoisko (F02F, hala 8) na Fruit Attraction, które odbędzie się w Madrycie w dniach 4-6 października 2022 roku. Targi, które odbywają się w połowie sezonu żniwnego, stały się nieodzowną wizytówką marki, gdzie może zaprezentować swoje produkty, skosztować ich i nagłośnić ekskluzywne właściwości asortymentu. Odwiedzający stoisko otrzymają również materiały promocyjne i gadżety.
Źródło: Red Apple