piątek, 22 listopad 2024
Dzięki reklamie i pogodzie stosunkowo duży popyt na nektarynki pod koniec sezonu

Popyt na nektarynki utrzymuje się na wysokim poziomie ze względu na pogodę. Wysoka intensywność reklamy w ostatnim czasie zwiększyła sprzedaż. 

Popyt na nektarynki i brzoskwinie słabnie z tygodnia na tydzień, co jest zgodne z typowym przebiegiem sezonu. Tymczasowy zasięg nabywców, zwłaszcza nektarynek, jest nadal znacznie powyżej poziomu z raczej chłodnych i deszczowych poprzednich lat, co pokazuje analiza oparta na wskaźniku cen konsumpcyjnych AMI. Oprócz pogody, liczne kampanie w ciągu ostatniego 35 tygodnia podtrzymały napływ nektaryn. Natomiast zainteresowanie brzoskwiniami obecnie gwałtownie spada.

Na hiszpańskich rynkach producentów ceny Paraguajo nadal rosną. Z drugiej strony ceny nektarynek i brzoskwiń są stabilne, nawet jeśli prawie żaden towar nie pochodzi bezpośrednio z drzewa. Hiszpańscy producenci liczą na silniejszą tendencję cenową dla wyraźnie przechowywanych ilości. Ilości są również dostępne z Włoch. Oferta koncentruje się teraz na regionach późnych. Producenci we Włoszech również nie mogą już korzystać z nieograniczonych zasobów. Ceny są nadal stałe.

Źródło i prawa autorskie: AMI-informiert.de (AMI, 08.09.2022)

Log in or Sign up