Firma Next Generation Apples po raz pierwszy wprowadziła na rynek Sassy™ z niewielkim wolumenem sprzedaży w Chinach kontynentalnych, Hongkongu, Wietnamie, Tajlandii i na Tajwanie.
„Jesteśmy naprawdę zadowoleni z owoców w tym sezonie i dotychczasowych opinii rynkowych” – mówi Evan Heywood, dyrektor generalny Next Generation Apples. „Jasny, blokowo-czerwony kolor jest wyjątkowy i zachowuje swoją chrupiącą konsystencję przez miesiące po zbiorach”.
Początkowo Sassy znikała z półek sprzedawców w Wietnamie. „Do tej pory konsumenci uwielbiają smak Sassy; jest chrupiąca i soczysta o zrównoważonym słodkim smaku. Każdy, kto skosztował, natychmiast kupił” – mówi Diep Tran, kierownik ds. rynku wietnamskiego w Golden Bay Fruit, jeden z dwóch sprzedawców Sassy™ z Nowej Zelandii.
Konsumenci w Wietnamie skomentowali, że podoba im się „subtelna słodycz”, a 96% z 375 ankietowanych konsumentów oceniło gęstą, chrupiącą konsystencję jako doskonałą (65%) lub dobrą (31%).
Kelvin Taylor z Taylor Corp, który również sprzedaje Sassy z Nowej Zelandii, mówi, że ten sentyment odbił się echem w Chinach i na Tajwanie, którzy uznali, że Sassy jest twardym jabłkiem w porównaniu z innymi odmianami o prawdziwej chrupkości i dobrej zawartości soku. „Wciąż jemy Sassy, wszyscy, którym je dajesz, po prostu je kochają, wszyscy chcą więcej”.
Ilość Sassy na rynku wzrośnie z zaledwie dwóch kontenerów w tym roku do 20 w przyszłym roku.
Sassy to wczesna odmiana. Firma Next Generation Apples rekrutuje obecnie wybranych międzynarodowych producentów do uprawy Sassy w innych częściach świata, aby zapewnić całoroczną podaż, z umowami już podpisanymi w Republice Południowej Afryki.
Źródło:Freshplaza