sobota, 27 kwiecień 2024
W kampanii 2021/2022 eksport peruwiańskich borówek wzrósł o 32%

Kampania eksportowa borówek w Peru w latach 2021/2022, która trwa od czerwca do maja, dobiega końca. Do pierwszego tygodnia maja kraj wyeksportował łącznie 219 706 ton jagód za 1,31 mld USD. W porównaniu z poprzednim sezonem eksport wzrósł o 32% pod względem wolumenu i 28% pod względem wartości, a kampania ma się zakończyć bez większych zmian. W tym sezonie borówka peruwiańska kosztowała 5,96 USD za kilogram, czyli o 3% mniej niż rok wcześniej.

Po raz kolejny Peru było głównym światowym dostawcą borówek z 25% udziałem. Peru uzyskało dwukrotnie wyższą wartość niż Chile, kolejny najważniejszy dostawca, które osiągnęło 564 mln USD za eksport borówek.

Podczas kampanii peruwiańskie jagody dotarły do ​​36 miejsc na całym świecie. Jednak trzy kierunki stanowiły ponad 90 procent eksportu: Stany Zjednoczone (udział 55%), Holandia (23%) i Chiny (12%). Chiny utrzymują najwyższe tempo wzrostu i z roku na rok zwiększają swoje udziały.

Stany Zjednoczone zapłaciły jedną z najniższych cen
Peru wyeksportowało 121.798 ton jagód do Stanów Zjednoczonych za 717 mln USD, czyli o 32% więcej wolumenu i o 28% więcej wartości niż w roku poprzednim. Na tym rynku borówka peruwiańska była notowana po 5,89 USD za kilogram, czyli o 3% mniej niż w poprzednim sezonie (6,08 USD za kilogram). Stany Zjednoczone były jednym z rynków, które płaciły najniższą cenę za owoce.

Głównymi dostawcami borówki amerykańskiej w Stanach Zjednoczonych były Peru z 42% udziałem; Kanada, z 31%; i Meksyk, z 8%. Cena borówki kanadyjskiej w Stanach Zjednoczonych wyniosła 1,73 USD za kilogram, o 71% mniej niż owoców peruwiańskich; podczas gdy meksykańska jagoda była notowana po 7,59 USD za kilogram.

Głównymi nabywcami borówki peruwiańskiej w Stanach Zjednoczonych byli Hortifrut Imports Inc., stanowiący 22%; Camposol Fresh USA Inc., z 18%; oraz Alpine Fresh Inc. z 7%. Głównymi peruwiańskimi firmami eksportowymi były Hortifrut Peru S.A.C. z udziałem 19%; Camposol S.A. z 19%; i Agricola Cerro Prieto z 8%.

Dyskretny wzrost w Holandii
Kraj wyeksportował do Holandii 50 871 ton za 300 mln USD. W porównaniu z poprzednim sezonem przesyłki owoców wzrosły o 15% ilościowo i 18% wartościowo. Na rynku europejskim cena jagód wynosiła 5,90 USD za kilogram, czyli o 2% więcej niż w poprzednim okresie (5,77 USD za kilogram). Był to jedyny rynek, na którym cena owoców wzrosła.

Głównymi dostawcami borówki holenderskiej były Peru z 39% udziałem; Chile, z 23%; i Hiszpanii z 10%. Cena borówki chilijskiej w kraju europejskim wyniosła 5,42 USD za kilogram, czyli o 8% mniej niż owoców peruwiańskich; podczas gdy jagoda hiszpańska była notowana na 6,42 USD za kilogram, o 9% wyższa niż jagoda peruwiańska.

Głównymi nabywcami borówki peruwiańskiej w Holandii byli Camposol Fresh B.V. z 16% udziałem; Driscoll's of Europe B.V., z 7%; oraz OGL Food Trade GmbH., z 6%. Głównymi peruwiańskimi firmami eksportowymi były Camposol SA z 19% udziałem; Complejo Agroindustrial Beta S.A. z 11%; oraz Hortifrut Perú S.A.C. z 8%.

Chiny to kraj, który płaci najwyższą cenę
Peru wyeksportowało 27 074 ton jagód do Chin za 173 mln USD o 47% więcej niż w roku poprzednim. Na rynku azjatyckim peruwiańskie owoce kosztowały 6,38 USD za kilogram, o 10% mniej niż w poprzednim sezonie (7,06 USD za kilogram). Mimo tej jesieni borówka peruwiańska osiągnęła najwyższą cenę wśród borówek importowanych przez Chiny.

Głównymi dostawcami borówki na ten rynek były Peru z 58% udziałem i Chile z 41%. Chilijska borówka osiągnęła w Chinach cenę 6,36 USD za kilogram, o 8% wyższą niż w roku poprzednim. Chiny stały się jednym z najatrakcyjniejszych krajów, nie tylko dlatego, że płacą najwyższe ceny, ale dlatego, że mają rosnący popyt, który wymaga uwagi.

Głównymi odbiorcami borówki peruwiańskiej w Chinach byli Zhejiang Oheng Import & Export Co. Ltd. z 24% udziałem; Szanghaj Hui Zhan Int. z 24%; oraz Camposol Foods Trading Shanghai Co. Ltd. z 19%. Wiodącymi peruwiańskimi firmami eksportowymi do tego miejsca były Agrovision Peru SAC z 30% udziałem; Camposol SA, z 24%; oraz Larama Berries SAC, z 14%.

Źródło: Agraria.pe

Log in or Sign up