Według raportu Organic Produce Performance Report z 2021 r. sprzedaż świeżych produktów ekologicznych w USAb wzrosła o 5,5% w 2021 r., po raz pierwszy przekraczając 9 miliardów dolarów, i prześcignęła produkty tradycyjnie zarówno pod względem sprzedaży, jak i wolumenu.
Całkowita sprzedaż świeżych produktów ekologicznych w 2021 r. wyniosła 9,2 mld USD, co stanowi wzrost o 477 mln USD w porównaniu z 2020 r.
Trzy kategorie — sałaty paczkowane, jagody i jabłka — odpowiadały za dwie trzecie sprzedaży w porównaniu z rokiem 2020.
W 2021 r. pakowane sałaty nadal miały jedną z najwyższych premii za produkty ekologiczne — 3,11 USD/funt. ponad konwencjonalne. Jagody ekologiczne również wykazywały znaczne premie cenowe w porównaniu z konwencjonalnymi: jeżyny (3,01 USD/funt), borówki (2,18 USD/funt) i maliny (2,52 USD/funt).
Więcej: Organic Produce Performance Report