Na trzy miesiące przed końcem kampanii peruwiańskiej borówki 2021/2022, która trwa od maja do kwietnia, wyeksportowano 215 356 ton za 1,277 miliarda dolarów, co odzwierciedla wzrost wolumenu o 30 procent i wzrost wartości o 26 procent w porównaniu z poprzednim sezonem.
Jak donosi Agraria, 98 procent wszystkich dostaw borówek było eksportowanych między majem a styczniem w ciągu ostatnich pięciu lat.
Peruwiańscy urzędnicy przewidują, że pod koniec kampanii 2021/2022 wyeksportowane zostanie 220 076 ton świeżych borówek za 1,306 miliarda dolarów, utrzymując w ten sposób obecne tempo wzrostu.
Głównymi kierunkami są Stany Zjednoczone i Holandia, na które przypada 78 procent peruwiańskich przesyłek. Tymczasem Chiny i Hiszpania były kierunkami, w których uzyskano najwyższe ceny.
Według szacunków eksport peruwiańskich borówek do USA sięgnie 118 533 ton za 470 milionów dolarów na koniec kampanii. Odzwierciedla to 33-procentowy wzrost wolumenu i 28-procentowy wzrost wartości w porównaniu z poprzednim sezonem
Źróło:Agronometrics