piątek, 29 marzec 2024
Dobry początek peruwiańskiej kampanii jagodowej w Europie

Dane dotyczące eksportu borówki opublikowane przez portal statystyczny FAO pokazują ogromny boom tego owocu w ostatnich dziesięcioleciach. Na początku wieku globalny eksport jagód był wart nieco ponad 69 milionów dolarów; w 2010 r. wartość ta wzrosła do ponad 370 mln dolarów, a w 2020 r., ostatnim, za który dostępne są dane skonsolidowane, wzrosła do prawie 2403 mln dolarów. Ewolucja ta była możliwa tylko dzięki szybkiemu i zaskakującemu wzrostowi globalnego popytu, który, podobnie jak w Europie, wciąż ma miejsce na dalszy wzrost.

„W Euroandes staramy się uzupełniać kanały sprzedaży w Europie naszymi strategicznymi sojusznikami w Peru i Kolumbii, wśród których są takie firmy jak Danper, Arbacol i Dominus”, mówi Christian Pereda. „Konsumpcja borówek rośnie, a podaż na eksport również znacznie wzrosła, więc my w Euroandes pracujemy nad strategiczną ekspansją na tych rynkach, na których nasi sojusznicy jeszcze tego nie zrobili”.

„Po stronie operacyjnej jesteśmy bardzo elastyczni. Mamy siedzibę zarówno w Hiszpanii, jak i w Holandii i działamy przez główne porty Europy, oferując rozwiązania dostosowane do naszych klientów”.

Euroandes planuje w tym sezonie sprzedać około 2000 ton jagód. „Rozpoczęliśmy kampanię z dobrymi cenami i wierzymy, że sytuacja może pozostać interesująca przez kolejny tydzień lub dwa. Po tym nastąpi większa presja ze strony podaży na rynku, ze znacznymi ilościami przybywającymi do Europy z Peru”.

 

„Rozpoczęliśmy sezon na jagody w sierpniu i będziemy mieć podaż do stycznia, ale w Euroandes będziemy dążyć do przedłużenia tego okresu, uciekając się do dostaw z innych źródeł, albo z Afryki, albo z Ameryki Południowej. To pozwoli nam dostarczać owoce naszym klientom przez cały rok."

„Razem w parze z naszymi sojusznikami w Kolumbii staramy się uzupełnić podaż awokado o rozmiarach, których zazwyczaj brakuje na rynku europejskim”
Euroandes jest importerem, dystrybutorem i firmą handlową z portfolio, które oprócz jagód obejmuje produkty takie jak mango czy najwyższej jakości warzywa w puszkach. W tej chwili, według Christiana Peredy, rozważają wprowadzenie innych egzotycznych produktów, takich jak limonki uchuva, gulupa i tahiti z Kolumbii. Awokado to kolejny z ich głównych produktów. Są one dostępne przez cały rok.

 

Zbiory awokado w Kolumbii są podzielone na strefy geograficzne. Dzięki temu możliwe jest posiadanie szerokiego okna marketingowego i owoców o różnych cechach, w tym o rozmiarach, które w tym roku mają być bardzo istotnym czynnikiem na rynku europejskim.

„Zaletą Arbacol jest to, że posiada pola na różnych obszarach. W Kolumbii najwcześniejsze zbiory zaczynają się na wysokości 1600 metrów, a kończą w grudniu/styczniu na najwyższych obszarach, na wysokości 2000 metrów nad poziomem morza. . „Biorąc pod uwagę, że Hiszpania ma dostarczyć wiele małych i średnich kalibrów, staramy się uzyskać na farmach naszych sojuszników dokładnie te kalibry, których na rynku będzie coraz mniej”.

„Nasz strategiczny sojusznik Arbacol ma znaczną podaż na eksport i jest gotowy do dostaw przez cały rok. Ta podaż jest uzupełniana przez naszych sojuszników w Peru, którzy dostarczają awokado od połowy lutego (z najwcześniejszymi zbiorami na wyżynach) do końca sierpnia."

Źródło:freshplaza

Log in or Sign up