piątek, 22 listopad 2024
Niemcy: Kampania popularyzująca lokalne jabłka

Poziom samowystarczalności jabłek w Niemczech wynosi 61,2%. W przypadku owoców ogółem 13,7%, a warzyw 35,6%*. Stopień samowystarczalności w Niemczech jest zatem znacznie poniżej możliwości pełnego pokrycia potrzeb produkcją krajową.

Oznaki, że te wartości będą dalej spadać, są obecnie rzeczywistością. Ponieważ trwający politycznie proces transformacji rolnictwa, pandemia i wojna na Ukrainie mają ogromne konsekwencje dla całego zielonego przemysłu. Rosnące w zawrotnym tempie ceny energii, zakłócone łańcuchy dostaw, ogromne wzrosty cen i słaba dostępność zasobów mają drastyczny wpływ na produkcję krajową.

Jest to decyzja zakupowa konsumenta o tym, jakie pochodzenie lub kierunek produkcji jest wspierany. Na tym tle niemiecki przemysł owocowy chciałby zwrócić uwagę na swoje zalety w ramach kampanii „Czas niemieckich jabłek – naturalnie z sąsiedztwa”. Dlatego 24 września 2022 r. jabłka z logo sprzedaży „Zbierane w Niemczech” będą dystrybuowane w ponad 300 popularnych lokalizacjach przez członków grupy sadowniczej i innych uczestników branży. Kampania ma zostać rozszerzona o uczestniczące organizacje producentów w sektorze handlu detalicznego żywnością. Nacisk kładziony jest na rozpoznanie i rozpowszechnianie logo sprzedaży „Zbierane w Niemczech” w celu podniesienia świadomości konsumentów na temat wyboru niemieckich jabłek.

Kampania „Czas niemieckich jabłek – naturalnie z sąsiedztwa” znajduje wsparcie w stowarzyszeniach wspierających niemieckie sadownictwo.

„Jabłka mają ogromne znaczenie dla całego przemysłu owocowego i znacząco przyczyniają się do zdrowej diety. Musimy wzmocnić produkcję krajową i wspierać producentów w Niemczech. Jest to niezwykle ważne, szczególnie w obecnych trudnych czasach” – podkreśla dyrektor zarządzający DRV dr. Henninga Ehlersa. Wyjaśnia to jasno: „Politycy i sprzedawcy żywności muszą wyraźnie zaangażować się w żywność „Made in Germany” i postępować zgodnie z nią”.

Jednocześnie konsumenci muszą być również poinformowani o zaletach niemieckich jabłek: „Każdy, kto kupuje niemieckie jabłka, chroni klimat i środowisko, dba o własne zdrowie i wspiera lokalne sady. To musi być szerzej znane. Kampania nie jest więc byle jaką kampanią PR, ale ważną kampanią edukacyjną – powiedział zastępca sekretarza generalnego DBV Udo Hemmerling.

Kampania jest uwidoczniona logo sprzedażowym „Harvested in Germany”. To logo sprzedaży zostało opracowane w celu zapewnienia konsumentom wskazania niemieckich towarów podczas zakupów.

„Opieramy się na rozpoznawalności logo. Najlepiej byłoby, gdyby konsument kupował lokalne towary w następnych tygodniach i w ten sposób wspierał lokalnych producentów”, wyjaśnia Bertram Fleischer, sekretarz generalny ZVG i cę.”

*Źródło: AMI Agrarmarkt Informations-Gesellschaft mbH; 2020/2021

Log in or Sign up