Domaine des Coteaux, 250-hektarowy producent owoców pestkowych z siedzibą w pobliżu Nîmes, rozpoczął produkcję Red Label dwa lata temu. Jest to projekt zbiorowy, zarządzany przez ODG Qualité Fruits Plus, z 4 podmiotami komercyjnymi zajmującymi się sprzedażą brzoskwiń i nektaryn (Domaine des Coteaux, Domaine de la Cabanasse, Fruits Union i Fruits et compagnie). „Ubiegły rok był bardziej jak rok odkrycia. Mróz wpłynął na podaż i spowodował wzrost cen, więc nie sądziliśmy, aby mądrze było rozpoczynać ten proces w ostatnim sezonie. Ale w tym roku jesteśmy w pełni zaangażowani w produkcję i sprzedaż brzoskwiń i nektarynek Red Label” – wyjaśnia Nathalie Bonnet, kierownik firmy.
Podobnie jak morele i śliwki Reine-Claude, brzoskwinie i nektarynki sprzedawane są i produkowane według ścisłych specyfikacji. „Tylko odmiany, które zostały rygorystycznie wybrane ze względu na wysoką jakość smaku, mogą być sprzedawane pod marką. Poziom cukru i jędrność to tylko niektóre z ocenianych kryteriów. W tym roku producenci zobowiązali się do tego podejścia sprzedawać swoje owoce we wspólnym opakowaniu kartonowym zgodnie z wymogami ekologicznymi.”
Informacje zwrotne dotyczące tego pierwszego roku marketingowego są już bardzo pozytywne. „To bardzo obiecujący początek dla naszych brzoskwiń i nektarynek Red Label. Upał ostatnich tygodni bardzo pozytywnie wpłynął na nasze sady. Owoce są pełne cukru, a brak wilgoci sprawił, że nasze produkcje są bardzo zdrowe. Istnieje duże zapotrzebowanie ze strony naszych masowych klientów detalicznych, którzy wykazali wyraźne zainteresowanie tym podejściem. Kampania marketingowa brzoskwiń i nektarynek Red Label rozpoczęła się 20 czerwca i jak dotąd otrzymujemy bardzo miłe zamówienia. Oznakowane owoce stanowią znaczny procent naszych codziennych wyjazdów. I chociaż niektórzy klienci zorientowali już swoje marki własne w stronę asortymentu z wyższej półki, nadal są uwiedzieni reputacją Red Label, która prawdopodobnie w pełni przekona ich na kolejny sezon.”
Podejście zgodne z aktualnymi trendami konsumpcyjnymi
„Uważamy również, że jest to oferta całkowicie zgodna z niektórymi trendami konsumpcyjnymi, takimi jak drive-through, który znacznie się rozwinął wraz z pandemią. Czerwona etykieta, która jest prawdziwą gwarancją najwyższej jakości, zapewnia zatem pewne bezpieczeństwo konsumentowi, który może teraz zdecydować się na zakupy w punkcie samochodowym. To trochę uspokajający zakup”.
Aby zapewnić ciągłość dostaw brzoskwiń i nektarynek Red Label przez cały sezon, firma poprosiła swoich masowych klientów detalicznych o możliwość wyboru koloru owoców . „Mamy cztery podgatunki: brzoskwinię żółtą, brzoskwinię białą, żółte nektarynki i białe nektarynki. Zdaliśmy sobie sprawę, że kolor nie jest dla konsumenta dominującym kryterium wyboru, dlatego chcąc zaoferować w danym momencie to, co najlepsze, poprosiliśmy naszych klientów o możliwość wyboru koloru. Pozwala nam to na selekcję owoców, które wprowadzamy na rynek, dzięki czemu zawsze mamy dostęp do brzoskwiń lub nektarynek Red Label dla naszych klientów.”
Źródło:domaine-coteaux.com