Pierwsze jabłka Royal Gala z RPA pojawiły się na rynku Chin kontynentalnych. Kontener przybył do portu w Szanghaju w ubiegłą środę. Jabłka są w sprzedaży w sklepach sieci Pagoda w całych Chinach od zeszłego tygodnia. Bardzo ciepło przyjęte przez klientów Pagody, pierwsze partie zostały szybko wyprzedane.
Jabłka pochodzą z prowincji Wolne Państwo w Republice Południowej Afryki, znanej z wczesnych odmian jabłek. Wkrótce będą dostarczane też jabłka Fuji .
Wynand Viljoen, kierownik ds. zakupów w CapeFive, entuzjastycznie komentuje nadchodzący sezon: „Zaczęliśmy sezon od Royal Gala, która będzie dostępna do sierpnia. Wysyłamy do Nansha, Shenzhen i Szanghaju. Miejsce docelowe wysyłki jest określone przede wszystkim przez wyzwania logistyczne i trasę, która umożliwia najbardziej wydajną drogę do rynku."
Wynand kontynuuje: „Na rynku chińskim najpowszechniejszymi opakowaniami będą pudełka teleskopowe o wadze 18 kg..
„Nasza współpraca z Pagodą układała się do tej pory bezproblemowo i szczęśliwie.Jako pionier w promowaniu jabłek SA na rynku chińskim, Pagoda ma dobrą wiedzę na temat jabłek SA i działa bardzo profesjonalnie w aspekcie sprzedaży. Szczególnie w tym roku, przy niższych stawkach handlowych chińskich jabłek krajowych, byłaby to dla nas obojga świetna okazja do rozszerzenia współpracy i zwiększenia udziału w rynku.
Jakie są oczekiwania na sezon? Wynand mówi: „Z perspektywy wolumenu spodziewamy się normalnego roku z pewnym wzrostem. Widzimy jednak dobrą okazję do zwiększenia naszych wolumenów w Chinach, zwłaszcza we współpracy z takimi firmami jak Pagoda”.
Globalna logistyka pozostaje pod presją, którą potęguje brak wydajności w portach południowoafrykańskich. „W tym roku stoimy przed kilkoma wyzwaniami. Oprócz logistyki, sytuacja w Rosji z sankcjami i ograniczonymi możliwościami wysyłki będzie miała kilka efektów domina, a obecne wyzwania związane z COVID w Chinach to wszystkie sytuacje, które będziemy musieli przezwyciężyć w tym roku” , wyjaśnia Wynan. „Wśród tych wyzwań widzimy szansę na zwiększenie naszego udziału w rynku w kluczowych obszarach i zaprezentowanie naszej jakości, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Południowa Afryka jest geograficznie korzystnie usytuowana, aby sprostać tym wyzwaniom i zwiększyć nasz udział i wartość na tych rynkach .
Źródło: capefive.com