W 1987 roku norweska firma Graminor A.S, a zwłaszcza pasjonat Stein Harald, zdecydowali się na skrzyżowanie gruszki Williams i Lipcówki Kolorowej. Dwie odmiany dały chrupiące, rumieniące się piękno o nazwie Celina, QTee® -czytamy na oficjalnej stronie internetowej Qtee. Owoce odmiany ‘Celina’ mają dość wyrównany jajowaty kształt oraz charakterystyczny czerwony rumieniec z kropkami na zielonym tle.
Przede wszystkim marketing
Nie wystarczy owoc wyprodukować, trzeba go też sprzedać , czyli przekonać konsumenta, że to co oferujemy jest wyjątkowe i niezbędne dla niego. Pierwszym krokiem jest szczegółowa analiza rynku prowadzona w celu wyłonienia grupy docelowej, w której szanse powodzenia efektywnej sprzedaży będą jak największe.
W przypadku QTee® w kampaniach reklamowych celuje się głównie w rodziców małych dzieci podkreślając jak wartościowy pod względem zawartości witamin jest to owoc dla ich pociech.
,,QTee® dla dzieci: im więcej owoców i warzyw jedzą twoje dzieci, tym silniejsze będą rosły. Błonnik i witamina C zawarte w QTee® pomogą im zbudować silne mięśnie, kości i zęby. Jako chrupiąca przekąska, QTee® może stanowić dobrą zdrową bazę każdego dnia i będzie przyjazna dla rodziców, ponieważ dzieci nie ubrudzą całego ubrania.”
W ostatniej kampanii reklamowej przedstawione są młode, pracujące zawodowo kobiety, które wybierają gruszkę jako posiłek podczas przerwy w pracy. Podkreśla się, że gruszka zadowoli nawet najbardziej wybrednego konsumenta gdyż jest ona dobra zarówno na zielono –wtedy jest chrupiąca, a jeśli wolisz soczysty, bardziej miękki owoc wystarczy ze odczekasz kilka dni aż lekko zżółknie.
Tak jak w przypadku innych owoców w każdej kampanii duży nacisk kładzie się na ogólne wartości odżywcze gruszki , podkreślając zawartość witamin i antyoksydantów.
Nazywana nordycką rozkoszą, okazała gruszka Qtee jest coraz popularniejsza wśród konsumentów wokół globu. Każdego roku nasadzenia gruszek zwiększają się , nowe drzewa Celiny - QTee® sadzi się w różnych regionach świata.
c.d.n.