„Samboa” będzie nazwą marki, której celem będzie umieszczenie trzech smaków w sklepach przez 12 miesięcy w roku. Na targach Fruit Logistica w Berlinie Grupa Rivoira zaprezentowała długo oczekiwaną koncepcję marki dla przyszłego marketingu trzech brazylijskich odmian jabłek Luiza, Venice i Isadora.
Trwa przyjmowanie wniosków o płatności bezpośrednie i obszarowe z PROW za 2022 rok. Do 11 kwietnia przesłało je blisko 160 tys. rolników. Dokumenty można składać wyłącznie drogą elektroniczną.
Jagody andaluzyjskie dążą do otwarcia nowych rynków po drugiej stronie Atlantyku.
Naukowiec opracowuje aplikację, która ma pomóc sadownikom z Dżammu i Kaszmiru
Dwie stosunkowo nowe odmiany jabłek z Nowego Jorku notują kolejny udany sezon. ,,SnapDragon ma się wyprzedać do końca tego miesiąca''. mówi Jessica Wells, dyrektor wykonawczy Crunch Time Apple Growers. Z drugiej strony dostawy RubyFrost są nadal spore i oczekuje się, że utrzymają się na tym poziomie do końca czerwca lub początku lipca.
Pink Lady Europe po raz kolejny rusza z akcją : adoptuj drzewko.
Obecnie w Uzbekistanie działa 9 zakładów zamrażania produktów owocowo-warzywnych o łącznej wydajności 80 tys. ton produktów rocznie. Ministerstwo Rolnictwa Uzbekistanu planuje utworzenie w latach 2022-2026 20 zakładów o zdolności produkcyjnej co najmniej 125 000 ton w ramach działań mających na celu zwiększenie zdolności przetwórczych warzyw i owoców.
Wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk oraz komisarz UE ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski na wspólnej konferencji prasowej mówili o bieżącej sytuacji w rolnictwie – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Omówili m.in. sprawę możliwości uruchomienia dopłat do nawozów.
Wraz z początkiem marca i kwietnia rosnące ceny świeżych gruszek w Chinach przyciągnęły wiele uwagi. Cena prawie każdego dnia rośnie. Rolnicy i handlowcy gruszek są optymistycznie nastawieni i tylko część z nich sprzedaje na rynek bezpośredni, aby zapewnić dostawy. Niektórzy rolnicy i handlowcy spekulują również w obszarze produkcji, mając nadzieję, że przyszły rynek przyniesie wyższe zyski.
Od lewej : suma handlu (import i eksport) między Unią Europejską (UE) a resztą świata w 2021 r. UE eksportuje więcej niż importuje (197 do 150 mld euro).
Po ubiegłorocznej przerwie spowodowanej pandemią producenci owoców i warzyw, dystrybutorzy, producenci opakowań, operatorzy logistyczni i inni członkowie łańcucha dostaw mogli znów zaprezentować swoją ofertę na tych wiodących w branży owocowo warzywnej targach.
Strona 55 z 70