,,Kampania truskawkowa 2022 osiągnęła swój szczyt. Warunki świetlne są świetne, niska wilgotność powietrza i słoneczne dni prowadzą do jednorodnego dojrzewania i stałego wzrostu ilości sprzedawanych produktów” – skomentował Demetrio Nicodemo, kierownik produkcji w Nicofruit, producent z południowych Włoch specjalizujący się w uprawie truskawek na prawie 50 hektarach.
„Każdego dnia zbieramy około 30 ton truskawek, z których 90% trafia do wielu włoskich sieci handlowych. Pozostała część jest wysyłana na rynki ogólne w centrum i na północy kraju. Jakość i ilości są świetne i pozostaną a więc przynajmniej do połowy czerwca właśnie dzięki jakości Inspire, która pozwala nam przedłużyć kampanię truskawkową o około miesiąc, w przeciwieństwie do innych odmian, które mieliśmy w przeszłości, które miały owoce, które nie nadawały się już do sprzedaży po określonym terminie. "
„Truskawki, które zbieramy przez ostatnie 3 tygodnie, mają średnią klasę 55-60 gramów. Świetnie prezentują się zarówno na polach, jak i w koszach. Dodatkowo wzmocniliśmy markę Matera®, która wydaje się być rozpoznawalna na półkach w supermarketach."
„Głównym problemem podczas tej kampanii pozostaje praca, ponieważ nie możemy znaleźć wykwalifikowanego personelu. Na szczęście zainwestowaliśmy w odmianę, którą można zbierać co 9–11 dni o niezmienionych właściwościach organoleptycznych. Gdybyśmy mieli odmianę, która wymagałaby częstszych zabiegów musielibyśmy zrezygnować z ponad 50% upraw”.
Źródło: Freshplaza